Pogosta vprašanja v zvezi z računovodstvom
|
|
|
|
Za odgovor klikni na vprašanje. |
|
|
|
|
Dobil sem sumljivo visok račun za vodo. Kje lahko zadevo preverim?
Najprej preverite, če se stanje vodomera na računu ujema z dejanskim stanjem vodomera. Če se ne ujema je verjetno prišlo do napake pri odčitku vodomera. Oglasite se na sedežu podjetja, kjer bomo zadevo uredili.
Rad bi zamenjal naslov kamor mi pošiljate račun, kakšen je postopek?
Potrebo je izpolniti "Zahtevek za spremembo podatkov na odjemnem mestu" katerega dobite na naši spletni strani oz. na sedežu podjetja. Zahtevek morata podpisati stari lastnik priključka in novi lastnik.
Kje lahko plačam račun?
Račun lahko plačate na vsaki banki ali pošti oz. s plačilom preko interneta. Posebna ugodnost za plačilo položnic Kraškega vodovoda pa velja pri plačilu na Delavski hranilnici, kjer opravite plačilo brez provizije.
Kako naredim spremembo lastništva oz. spremembo podatkov na odjemnem mestu?
Vsako spremembo je lastnik dolžan sporočit v pisni obliki. Potrebno je izpolniti »Zahtevek za spremembo podatkov na odjemnem mestu«, katerega dobite na naši spletni strani. Obrazec za spremembo podatkov, ki ga izpolnite in podpišete je potrebno poslati na naš naslov skupaj z prilogami, ki so navedene na obrazcu.
Kako reklamiram račun če je zaračunano stanje preveliko?
Račun je potrebno reklamirati v 8 dneh od prejema. V kolikor smatrate, da je zaračunana količina večja od dejanske, najprej preverite stanje vodomera. Če je stanje manjše od popisanega, nam to pisno sporočite. V primeru, da je stanje precej večje od popisanega in je poraba glede na prejšnja obdobja veliko večja, vam vodovodno omrežje za vodomerom verjetno pušča in je potrebno pregledati interno omrežje (pipe, wc kotlički,…)
Sem stranka v stanovanjski hiši, kaj moram narediti, da se mi poraba vode obračuna po dejansko porabljeni količini?
V stanovanjskih hišah poteka obračun vode na način akontacij in poračuna. Stranka dobi dva računa za akontacijo , ki je izračunana na podlagi strankine porabe za 12 mesecev nazaj, tretji mesec pa se izvede popis s strani naših popisovalcev. Tako stranka dobi tretji mesec poračun glede na že obračunane akontacije. V kolikor bi želeli prejemati račun za dejansko porabo, lahko le to sporočite zadnje dni v mesecu na naši spletni strani preko prijave v komunala-info ali po telefonu 05 73 11 642.
Kaj pomenijo posamezne postavke na računu komunalnih storitev?
Storitve oskrbe s pitno vodo, odvajanja in čiščenja komunalne odpadne vode in storitve, povezane z greznicami in malimi komunalnimi čistilnimi napravami, se obračunavajo na podlagi količine porabljene pitne vode.
Na končni strošek posameznega odjemalca lahko bistveno vpliva tudi premer vodovodnega priključka posamezne stavbe. Od njega je namreč odvisna višina omrežnin, ki je opredeljena po razredih, razlika med njimi pa je velika. Obrazložitev posameznih postavk, ki se zaračunavajo na našem računu je prikazana naši spletni strani pod rubriko Specifikacija računa.
Zakaj toliko različnih postavk na računih?
V okviru vladne uredbe, ki je predpisala način oblikovanja cen, so tudi določbe o obveznem izpisu postavk na računu za storitve javnih služb. S tem naj bi se zagotovilo, da bo iz računov jasno razvidna cena posamezne javne službe, ločeno za spremenljivi oziroma za stalni del cene.
Čemu je namenjena omrežnina?
Omrežnina predstavlja stalni (fiksni) del cene javne službe in je namenjena kritju stroškov najemnine za sredstva javne infrastrukture, ki ga naše podjetje plačuje lastnikom infrastrukture, torej občinam in še nekaterih drugih stroškov, povezanih z infrastrukturo. Višina najemnine in s tem tudi omrežnine, se oblikuje na podlagi določb Uredbe o metodologiji za oblikovanje cen storitev obveznih občinskih gospodarskih javnih služb varstva okolja (Ur. l. RS 87/2012 in naprej). Zbrana sredstva iz naslova najemnine lastniki (torej občine) namenijo za nove naložbe v izgradnjo in rekonstrukcijo objektov javne infrastrukture.